fredag 4 maj 2012

Tårta, kakor och kalas

Maj är en kalasmånad. Inte bara det att jag fyller år utan alla fyller år! Igår var det första maj kalaset nästa helg är det min tur och sen är det två vänner till. Men inte nog med det utan inte mindre än 3! av mina brukare fyller år i maj. Detta leder i sin tur att det bjuds på en hel del fika. Inte för att jag klagar men det är jobbigt att trycka tårta flera gånger varje vecka, när det bjuds är det bara att äta tills allt är slut.
Som tur är kan jag finna tröst i att jag och kusinen ska leva på hårdbrödmackor under vår tågluff då vi inte kommer ha råd med annat. Därför kan jag se på tårtätandet som en preventiv insats för att överleva nästa månad. Med detta sagt fortsätter jag äta upp tårtan som står i kylen här på jobbet, skulle vara synd om den gick till spillo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar