söndag 24 juli 2011

Att bada i regn.

igår kväll öppnade himlen sig och regnet bara öste ner, jag som hållt på att smälta bort hela dagen av värmen välkomnade regnet med öppna armar. min kollega hade dock en mindre positiv syn på detta för att han, precis som jag, skulle cykla hem. genom att vara positiv lyckades jag iallafall vända hans inställning och få han att vänta en timme på att jag skulle sluta så vi kunde göra sällskap i regnet. jag drog på mig baddräkten och kände mig ungefär som 6 år igen. när vi cyklat en liten bit bestämde vi oss för att ta en omväg och bada i regnet. spontana idéer med personer man egentligen inte känner är inte något jag vanligtvis håller på med. doppet var iallafall underbart, super varmt i vattnet. men det bästa var ändå att komma hem, vira in sig i en handduk, sätta sig i soffan och äta godiset som jag precis hann köpa innan dom stängde på ica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar