lördag 30 juli 2011

"jag har tänkt på dig ibland..."

idag tog jag ett stort steg för mig, jag blev kompis med mitt ex på facebook. denna relation kan jag tala om att kanske inte avslutades på rätt sätt och medan det fortfarande var en relation hanterades den fel. det blev två pauser under relationen, en kyss med en annan och bara en allmänt ojämnställd relation. den avslutades utan avslut. och det sista jag hörde från honom var; det gör ont i mitt hjärta.
kontaken har jag valt att ta upp igen inte för att jag tror att vi kan bli något igen utan för jag är på något sätt skyldig relationen ett bättre slut.
vi började skriva till varandra, helt vänligt om vad som har hänt de senaste 2,5 åren. känns skönt att se att livet blivit bra för honom, han verkar annorlunda. tyvärr så kom samtalet in på att han inte haft en flickvän efter mig och när jag bestämde mig för att det var dags att avsluta samtalet var hans sista mening; jag vill bara avsluta med att skriva att jag har tänkt på dig ibland och de bra stunderna vi hade tillsammans."
frågan är nu, har jag genom att återuppta kontaken med honom fått honom att tro att jag vill att vi ska bli tillsammans? och nästa fråga är då är det bäst att helt enkelt inte prata med honom för att inte såra honom mer än jag redan gjort?

1 kommentar:

  1. En ärlig, öppen komunikation kommer inte såra honom, han är en vuxen människa, säg vad du tänkte när du tog kontakt med honom.

    SvaraRadera