fredag 18 november 2011

svål.

när jag ser program som biggest loser, du blir vad du äter och allt vad dom nu heter (försök till en bortförklaring medan jag i själva verket planerar kvällarna efter dessa tvprogram) får jag alltid ett jättesug efter godis, chips, läsk, choklad, ostbågar, onyttigheter i alla dess former. det är som om något triggas i mig, en röst som säger; du kan äta det du vill, du väger ju inte 220 kg. så därför sitter jag där, i soffan, tittar på människor som kämpar för att gå ner i vikt medan jag själv sitter och äter sånt som gjorde att dom hamnade där från första början.
men å andra sidan är jag hellre lite för tjock och glad än smal och olycklig. att hålla sig borta från alla onyttigheter gör ingen glad, om man nu inte väger 220kg då kanske det är dags att lägga om sina vanor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar