torsdag 11 augusti 2011

att sova i en säng

under tiden jag bott hos fredrica har jag sovit på en luftmadrass på golvet. den första veckan hade jag turen att få sova i sängen då hon var ute på äventyr och även några andra dagar har jag fått låna sängen. att sova på en luftmadrass i 2 månader gör sitt på kroppen. jag köpte en bäddmadrass innan jag fick min säng, den madrassen la jag ovanpå luftmadrassen och min kropp njöt. nu har jag äntligen fått resten av sängen och varje morgon är en kamp att ta sig upp. min kropp vill ligga kvar och njuta av den tid i sängen som gått förlorad. jag är självklart mycket tacksam över att jag i huvudtaget hade en luftmadrass att sova på men jag kan inte vara gladare över att äntligen ha en säng (även om sängen är en billig ikeasäng som jag gärna skulle byta ut vilken dag som helst eftersom min kropp förtjänar bättre - men är man en fattig student så är man.)

ungefär såhär glad är jag över att ha en säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar