onsdag 10 augusti 2011

att utöka sina kulturella vyer.

ikväll fick jag besök av min käraste kusin. hon kom förbi med några pinaler som jag lämnat efter mig och jag bjöd på middag och efterrätt. sen bestämde vi oss för att gå runt i den park som fins alldeles utanför mitt fönster.

jag ville visa kavajer i träden och fredrica ville hitta en skulptur av ernst billgren som skulle finnas här på umedalen. alla bilder är fotade och tagna av fredrica, min alldra käraste kusin, då jag själv inte hade med mig några medel för att göra upplevelsen evig.

Vad är detta mån tro?


 ja, det är ju kavajer som dansar jenka!


 I parken fanns även en kyrkogård för badkar.


 och en skulpur som var gjord av endast stolar.


denna fotölj såg så mjuk ut att jag var tvungen att gå och peta på den innan jag
verkligen förstod att den var av cement.


- där är det något, sa Fredrica och jovisst där var det ett badrum under marken.





blått, fint glitter kan man aldrig få för mycket av i skogen.


denna park kräver ett flertal besök. enligt min kollegas barn som vi råkade träffa i parken fanns det 52 olika konstverk och jag tror hon hann berätta om 43 av dom innan vi gick vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar