fredag 19 augusti 2011

lycka

ibland brukar jag fundera på vad det är som gör människor lyckliga. men ganska fort inser jag att det finns lika många svar på den funderingen som det finns människor. man brukar kanske säga att kärlek är lycka, och jag kan hålla med om det. för mig är nog kärlek det som gör mig lite mer lycklig än annat, men sen är det ju faktiskt så att det finns många olika typer av kärlek att välja på. den första jag tänker på är kärleken till en partner men ddet kan lika gärna handla om kärlek till sin familj, ett djur, sina skor, mat, musik, ja, jag skulle nästan vilja påstå att kärlek finns överallt, det handlar bara om vem det är som tittar. jag är så här ruskigt lycklig just nu, jag går runt och skrattar och ler för mig själv. det finns så många runt omkring som gör mig glad, och det känns som det är första gången på länge jag verkligen ser det, ser att lyckan och kärleken finns runt även mig. sanningen är att jag känner mig ganska rädd av att vara lycklig, att vara lycklig är att vara i en utsatt position men trots detta skulle jag inte byta min lycka mot något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar