tisdag 23 augusti 2011

döm inte minken efter pälsen.

då jag jobbat två dagar i rad bestämde jag mig för att jag och sivan var värd en lång utflyktspromenad. mitt sikte var inställt på en lång sväng för att hinna äventyra och se mycket. redan efter ett litet tag var jag dock tvungen att stanna och fascineras över det lilla djur som uppenbarat sig på vår väg. nere vid strandkanten fick vi se en mink.


nu kanske det är någon av er som tänker; "men det där är ju ingen mink?" och det stämmer, det här är en snigel som var betydligt lättare att få på bild. jag förstår hur denna kan misstolkas att vara en mink då dom flesta endast sett minkar som kappor, mössor och jackor. en kvart blev jag stående vid det ställe jag sett minken, och två gånger tittade den fram under stenarna, sen var jag tvungen att inse att det var dags att gå vidare och att jag aldrig skulle få den på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar